Utviklingstilskudd til syv spill i mars

Publisert: 29.03.2017 | Sist endret: 29.03.2017

I mars måned ble det gitt utviklingstilskudd til syv spill. Fire av prosjektene har vært i utvikling en stund og har fått tilskudd fra NFI tidligere. Tre prosjekter fra selskapene Perfectly Paranormal, Hyper Games og Tinimations er nye.

Nye spillprosjekter

Helheim Hassle
Perfectly Paranormal er tildelt 300.000 kroner til et nytt spill i slekt med Manual Samuel – om kroppsutfordringer. Helheim Hassle er en 2D puzzle plattformer der du kontrollerer en karakter som kan koble fra, kontrollere og kombinere sine individuelle kroppsdeler. Hver kroppsdel og kombinasjon har sine spesielle egenskaper som du må bruke til din fordel for å fullføre nivåene. Alt i en surrealistisk og humoristisk setting.

Mørkredd
Hyper Games er tildelt 300.000 kroner til Mørkredd, et atmosfærisk utforskningsspill hvor skygger dreper. I spillet samarbeider 1-4 spillere om å komme seg gjennom en mørk og farefull verden. Hvis en spillkarakter havner i skyggen, enten fra omgivelsene eller fra andre spillere, dør karakteren umiddelbart.

KlangM
Tinimations er tildelt 70.000 kroner til KlangM, som er en prequel til Klang - et rytmespill som introduserte aktiv kamp, utforsking og plattforming til en stagnert sjanger. KlangM skal fange samme opplevelsen på mobile plattformer, og introdusere spillere verden over til Klangs univers.

Spill under utvikling

Moons of Madness
Rock Pocket Games er tildelt 1.600.000 kroner til Moons of Madness, et Lovecraft-inspirert førsteperson psykologisk horror-spill som utspiller seg på Mars i en ikke så fjern fremtid. Vi følger Shane Newhart og hans interne kamp og frykt for å utvikle lidelsen schizophrenia.

Mosaic
Krillbite Studio er tildelt 1.000.000 kroner til Mosaic der du lever et monotont liv i en kald by hvor hver dag er lik den forrige, og du har ingen mål eller mening i livet. Helt til én dag, der alt endrer seg. Mosaic er et mystisk 2.5D adventure-spill med en unik historie, visuell stil og et nytenkende lyddesign.

Skate City
Agens er tildelt 1.000.000 kroner til Skate City (tidligere Skate Lines), som tar den gode skate-opplevelsen til mobile plattformer med ekte skating på virkelige steder i en stemningsfull atmosfære. Med et lettfattelig kontrollsystem, tett på virkelighetens skating, kan spillere fokusere på triks, kreativitet og reaksjonsevne.

Earthlock: Det endelige minnet
Snow Castle er tildelt 1.000.000 kroner til Earthlock: Det endelige minnet, som fortsetter Earthlock-sagaen hvor vi forlot våre helter i første kapittel. Gjennom sine heltedåder i Earthlock: Den magiske festivalen har våre helter fått to nye allierte: Fay, tidligere medlem men nå bannlyst fra Ordenen, og mystiske Bryn, en yngre valvur uten minner.

For mer informasjon om og kontaktpersoner for spillene, klikk på titlene over.

Kaja Hench Dyrlie
  • Kaja Hench Dyrlie