Klang
Klang er en evolusjon av tradisjonelle rytmespill. Formelen videreutvikles med å introdusere kamp, utforskning og plattforming til en sjanger som for det meste bare har fokusert på å trykke på riktig knapp til riktig tid. Klang er designet rundt visjonen av å blande dynamisk utforskning og kamp med adrenalinrushet av å bli ett med musikkens rytme.
Produksjonsselskap
Tom-Ivar Arntzen har vært en del av det norske spillutviklermiljøet siden 2010, og har tidligere utviklet spillet Shadow of the Game i selskapet Derail Games. Klang produseres gjennom hans eget selskap Tinimations Freelance.
Om prosjektet
- Produsent
- Tom-Ivar Arntzen
- Produksjonsselskap
- Tinimations Freelance
- Distribusjonsplattform
- PC
Tildelinger
- Ordning:
- Utvikling av spill etter kunstnerisk vurdering
- Fase:
- Utvikling
- Dato:
- 15.05.2014
- Tilskudd gitt:
- 225.000 kroner
- Konsulentvurdering:
- I Klang kommuniserer man gjennom elektroniske beats, og brettene er designet rundt rytmisk kamp og platforming. Sammen med musikken skaper det nesten en transeaktig opplevelse, sier produksjonsrådgiver for spill i NFI, Kaja Hench Dyrlie.
- Konsulent:
- Kaja Hench Dyrlie
- Arena:
- Gamescom Køln
- Dato:
- 26.05.2016
- Tilskudd gitt:
- 80.000 kroner
- Arena:
- PAX West Seattle
- Dato:
- 01.09.2016
- Tilskudd gitt:
- 50.650 kroner
- Arena:
- Pax East
- Dato:
- 03.03.2017
- Tilskudd gitt:
- 41.100 kroner