Norsk filminstitutt

Torn er et turbasert strategispill basert på norsk og nord-europeisk mytologi, historie og geografi.

Spillet inneholder spillmodus for en eller to spillere. I enspillerdelen formidles en episk reise gjennom en fiktiv verden, bygget opp etter mal fra Norden og Nord Tyskland i middelalderen. I spillets kjerne finner man magi og monstre basert på Norrønne fortellinger, Samiske myter og Tysk-Romerske sagn og historier. Spilleren vil bl.a. møte og kontrollere vesener basert på Jotner, Vetter, Huldre, Drager, Alver og Dverger.

Torn har en dyptgående narrativ komponent, som forteller historien om kampen mellom det gode og det onde; de rettskafne kreftene som kjemper for en bedre verden for dens beboere, og kaotiske krefter som ønsker å sette verden i brann. Historien formidles dels gjennom tekstlig materiale om verdens endringer og bakgrunn, og dels interaktivt, sammen med og gjennom spillerens strategiske valg i gameplay i en serie av kamper mot motstanderen. I Torn kan spilleren velge å spille både som de gode og de kaotiske kreftene i verden.

Produksjonsselskap

Turbo Tape Games har tidligere bl.a utviklet spillet Naval War: Arctic Circle, som ble lansert internasjonalt i april 2012 og UHR – Warlords som ble utgitt tidligere i år. I tillegg har de laget sykkelspillet Velocipede, som kjøres i sammenheng med TV2 sine sykkelsatsinger. Selskapet ble etablert i 2008 og holder til i Bergen.

Kontaktinformasjon

Fredrik Sundt Breien
Daglig leder, Turbo Tape Games AS
Telefon: 926 30 083
E-post: fredrik@turbotapegames.com

Om prosjektet

Produsent
Marie Møller Jepsen
Produksjonsselskap
Turbo Tape Games AS
Regissør
Fredrik Sundt Breien
Manusforfatter
Mikkel Grüner
Distribusjonsplattform
iOS

Tildelinger

Ordning:
Utvikling av spill etter kunstnerisk vurdering
Fase:
Utvikling
Dato:
15.05.2014
Tilskudd gitt:
2.100.000 kroner
Totalbudsjett:
2.823.000 kroner
Konsulentvurdering:
Som UHR- Warlords er Torn et turbasert strategispill, men med dette spillet tar de genren et skritt videre og skal utvikle et større og enda mer komplekst spill denne gangen. Det er store ambisjoner i dette spillet, og vi har stor tro på at dette kan bli et imponerende spill, sier produksjonsrådgiver for spill i NFI, Kaja Hench Dyrlie.
Konsulent:
Kaja Hench Dyrlie