Myriad er et kunstferdig action-spill der spillsystemet bygger innhold rundt spillerens egne handlinger. Spillet går ut på å gjøre mye ut av lite: Uendelige muligheter ut av en håndfull geometriske primitiver og noen enkle regler. Spillet tar utgangspunkt i klassisk arkadetradisjon og formaliserer den til et hyperminimalistisk fyrverkeri av former, farger og lyd.

Om selskapet:

Bifrost Entertainment ble grunnlagt i 2010, og har tidligere utviklet Maja og det Magiske Speilet for Gyldendal, samt Iconoclasts, som blant annet vant prisen for Årets spill på Spillprisen 2018.

Om prosjektet

Produsent
Karl Einar Karlsson
Produksjonsselskap
Bifrost Entertainment AS
Regissør
Erlend Grefsrud
Distribusjonsplattform
PC/MAC, konsoll

Tildelinger

Ordning:
Utvikling av spill etter kunstnerisk vurdering
Fase:
Utvikling
Dato:
10.03.2014
Tilskudd gitt:
500.000 kroner
Totalbudsjett:
800.000 kroner
Konsulentvurdering:
Myriad har en fantastisk visuell stil som kommuniserer tydelig sammen med lydbildet og musikken i spillet. Eller for å bruke regissørens egne ord; det er brukeropplevelsen som blir kunstverket.
Konsulent:
Kaja Hench Dyrlie
Ordning:
Utvikling av spill etter kunstnerisk vurdering
Fase:
Utvikling
Dato:
21.05.2019
Tilskudd gitt:
500.000 kroner
Totalbudsjett:
1.050.000 kroner
Konsulent:
Panel