Tilbake til Tottori. Foto: Norsk filmdistribusjon
I en familie overskygget av depresjon, blir den ene søsteren innlagt på en ungdomsklinikk mens den andre rømmer hjemmefra for å gjenerobre den «superkraften» de en gang delte – og oppdager at barndommens magi fortsatt kan samle dem.
Regiduoen Arild Østin Ommundsen og Silje Salomonsen vil med dette prosjektet lage en oppfølgerfilm til Tottori! Sommeren vi var alene. De har høye ambisjoner om å lage en fengende, spennende og underholdende roadmovie og overlevelsesfilm. Manuset legger opp til et filmatisk spennende eventyr med naturalistisk forankring. Jeg har tro på teamets metode for å jobbe filmen fram organisk i et lite team, og jeg liker at de berører viktige temaer i en underholdende og spennende historie som aldri blir tung på labben. God originalskrevet norsk film for denne målgruppen trenger vi – filmkonsulent Jens Christian Fodstad
| Dato for vedtak | Prosjekttittel | Ordning | Søker | Tildelt | Utvid for flere detaljer | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Tilbake til Tottori
Les mer
|
Dato for vedtak: 26. mai 2025 | Søker: Chezville AS | Tildelt: 6 600 000,- | Regissør: Arild Østin Ommundsen, Silje Salomonsen | Produsent: Julia Joner | Manus: Arild Østin Ommundsen, Silje Salomonsen | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Produksjon av spillefilm etter kunstnerisk vurdering | |
|
Regissør:
Produsent:
Manus:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |
|||||||||