DragonBox Geometry
DragonBox Geometry er et unikt puslespill hvor spillerne vil lære seg geometri gjennom innovativ game design, enkel UX design og lekker grafikk. Det som skiller dette spill fra andre er at barna ikke ser at de lærer geometri, men opplever kun at de spiller et morsomt spill.
Det handler om å tegne sirkler og linjer, lage vinkler og lengder og gjenkjenne og lage former mens man jakter på mynter som man trenger for å nå toppen av øya og åpne døren i tårnet.
Om produksjonsselskapet
Selskapet ble etablert av Jean-Baptist Huynh som har bakgrunn som mattelærer og er utdannet sivilingenør i IT og matematikk. Wewanttoknow AS har tidligere gitt ut DragonBox, DragonBox12+ og DragonBox Adaptive og vunnet flere internasjonele priser for sine spill.
Kontaktperson
Jean-Baptiste Huynh
Regissør, WewanttoknowAS
Tlf. 91632296
jb@wewanttoknow.com
Om prosjektet
- Produsent
- Rolf Assev
- Produksjonsselskap
- Wewanttoknow AS
- Regissør
- Jean-Baptist Huynh
- Distribusjonsplattform
- Mobil og brett
Tildelinger
- Ordning:
- Utvikling av spill etter kunstnerisk vurdering
- Fase:
- Utvikling
- Dato:
- 10.03.2014
- Tilskudd gitt:
- 1.000.000 kroner
- Totalbudsjett:
- 2.700.000 kroner
- Konsulentvurdering:
- Spill er et perfekt formidlingsmedium for barn og gjennom sitt forrige spill, DragonBox, lærte barn (og kanskje noen voksne) algebra uten at det opplevdes som læring, men kun som et morsomt spill. Spillet vant også innovasjonsprisen under Nordic Game Awards i Malmø i 2013. DragonBox Geometry er et spennende og innovativt spill som vi har stor tro på at vil nå et bredt publikum både nasjonalt og internasjonalt.
- Konsulent:
- Kaja Hench Dyrlie