Teslagrad
Teslagrad (tidligere Dark Rain) er et spill i plattform-sjangeren, der du inntar rollen som en ung mann som nettopp har blitt kastet inn i en konflikt som strekker mangfoldige år tilbake, og som involverer mennesker langt mektigere enn ham selv, blant annet rikets tyranniske konge. Den unge mannen unnslipper såvidt kongens garde, og søker tilflukt i Tesla Tårn, som har stått tomt i flere år. Der oppdager han hemmeligheter som for lengst har blitt glemt, og sakte men sikkert kommer sannheten rundt den eldgamle Teslamancer-ordenen fram i lyset.
Spillerens oppgave er å styre den unge mannen gjennom Tesla Tårn – og senere videre - ved å bruke den gamle Teslamancer-teknologien som er gjemt i tårnet. Spillets mekanikk er bygget opp rundt bruk av elektrisitet, magnetisme og spillerens egen kreativitet (og tålmodighet.) Man kan løfte, kaste og generelt sett manipulere objekter ved hjelp av magnetismens kraft. Tårnet har også mange skjulte kroker og man belønnes for å utforske. Hele spillets historie blir fortalt visuelt, da Teslagrad ikke inneholder noen form for dialog eller annen tekst.
Teslagrads gameplay og plott er omgitt av håndtegnet grafikk, stemningsfull musikk og intelligent level-design. Spillet vil være tilgjengelig på PC, Mac OSX, Linux og PlayStation®3.
Produksjonsselskap
Rain AS er et ferskt selskap stiftet i 2010 i Bergen og Teslagrad vil være deres første spillproduksjon.
Kontaktinformasjon
Peter Wingaard Meldahl
Produsent, Rain AS
Tlf: 99691588
Om prosjektet
- Produsent
- Peter Wingaard Meldahl
- Produksjonsselskap
- Rain AS
- Regissør
- Aslak Helgesen
- Distribusjonsplattform
- PC/PSN/MAC/Linux/PS3/PS4
Tildelinger
- Ordning:
- Utvikling av spill etter kunstnerisk vurdering
- Fase:
- Utvikling
- Dato:
- 29.05.2013
- Tilskudd gitt:
- 200.000 kroner
- Totalbudsjett:
- 1.850.000 kroner
- Konsulentvurdering:
- Teslagrad er et stemningsfylt plattformeventyr i en elektrisk science-fantasy setting som vi tror har potensial til å bli et morsomt og utfordrende spill, sier produksjonsrådgiver for spill Kaja Hench Dyrlie ved Norsk filminstitutt.
- Konsulent:
- Panel
- Arena:
- Game Developer's Conference i San Francisco 2013
- Dato:
- 09.04.2013
- Tilskudd gitt:
- 11.670 kroner
- Konsulent:
- Kaja Hench Dyrlie
- Ordning:
- Utvikling av spill etter kunstnerisk vurdering
- Fase:
- Utvikling
- Dato:
- 29.02.2012
- Tilskudd gitt:
- 400.000 kroner
- Konsulent:
- Panel